Freitag, 7. Dezember 2012
Většina národa právem odmítá církevní restituce
Nedávno jsem zahlédl v televizi pana kardinála, Jeho Eminenci, Dominika Duku. Rozohňoval se nad výroky představitelů levice - jejich snaze zabránit restituovat církvi, prý komunisty, ukradený majetek. Dokonce tento svatý muž hrozil státu soudem (žalobou), pokud církvi nebude vyhověno. A používal přitom slovník z období okupace nacistickým Německem - v Protektorátu Čechy a Morava.
Plným právem většina národa - podle průzkumu veřejného mínění 90 % občanů - s tzv. církevními restitucemi, které jsou ve skutečnosti další krádeží století, nesouhlasí.
Tento svatý muž, podle všeho, si „nejslavnějšího období v životě našich národů, Protektorátu Čechy a Morava", na vlastní kůži nezažil a proto si je ani nemůže pamatovat. Kdoví, zda vůbec byl na světě. Rád však o něm zasvěceně mluví, zejména, je-li možné (i nemožné) dát ho do souvislosti s komunisty. Pan Duka zřejmě ani neví, že po okupaci ČSR byli první na ráně právě komunisté.
Chybí mu i znalosti dějin českého národa. Nebo zapomněl na rok 1621, Bílou horu, nemilosrdné vyhánění jinověrců ze země. Krádeže majetku nekatolické šlechty bez náhrady, kulantně přikryté názvem konfiskace, darování jejich majetku „za věrné služby císaři pánu", cizácké šlechtě. To byl oprávněně, legálně, demokraticky získaný majetek? Tak a podobně k němu přišla i církev, Vaše Eminence. A také dalšími cestami a cestičkami. Např. odúmrtí, nátlakem, hrozbou, třeba věčného zatracení, vyobcování z církve, povinnou robotou, desátky, majetkem (dnes - „humánně“ - jako použité bomby v Jugoslávii) upálených čarodějnic a herezistů na hranicích. Za boj proti zločinům katolické církve také upálili Mistra Jana Husa.
Když má církev všechen majetek zaevidovaný a řádně v pozemkových knihách vedený, nebo se může alespoň řádně opřít o kroniky farní, obecní, panské, proč tolik tajností s jejich „uvedením na plac" k posouzení širokou veřejností? Proto se také církev vždy přimkla k mocným, sloužila jejich zájmům. Bez nich by žila mnohem složitěji.
Co tak císař Josef II.? Představitel habsburského vládnoucího rodu? Na toho si nějak představitelé církve tehdy netroufli. A takový to byl katolicky založený pravověrný rod, oddaný služebník církve, proti tomu nemáte jako představitel současné církve výhrady? To bylo. Teď jsou na ráně komunisté, levice. Nemůžeme se přece vracet do minulosti, k čemu by to bylo? To se už nemůže vrátit. Co? No přece zlatá roucha, bezstarostný život služebníků božích, plazení se po kolenou poddanými, líbání ruky. Ale Vy to vyžadujete! A „doktor práv“ z Plzně pan Bedna se přece vyjádřil v tom smyslu, že si přeje návrat (přeneseně) do císařských dob. Šikovný kluk šikovného táty. Také ví, jak na to. Nemá na to vzdělání, ale genetické buňky.
Je naprosto jisté, že podobně vzpurně se chovala církevní hierarchie i po Bílé hoře. Nikdo si netroufl, pod trestem smrtelného hříchu, oponovat.
Jaké má církev představy o využití případně „vráceného majetku"? Povím to z praxe. Měl jsem kamaráda, spolužáka. Velkého filozofa. Jednou, v mém vinném sklípku, mi na podobné téma pravil: naše fara držela 20 ha půdy. Aby pan farář nemusel chodit na Nový rok po drobných nájemcích vybírat nájemné, rozhodl se celých 20 ha pronajmout jednomu ze dvorů cukrovaru. Ti poslali celé nájemné na účet do „raiffeisenky“. A měl po starosti.
Tak, jak na polnostech nepracovali a „neničili" si tělo, ani nyní nebudou pracovat. Bude to půda spekulační. Možná, že časem „zmizí“ i do ciziny (nejen do Vatikánu).
Jeho Eminence kardinál Dominik má v církvi jisté problémy, ztrácí ovečky, požaduje po státu vrácení majetku. Ale - kdo je, co je stát? To by měl být lid jeho země, jeho ovečky. Také. Chce je zbavit obživy, aby církevní hodnostáři se měli (bezpracně) lépe. Vidím to jako projev „nezměrné křesťanské lásky k lidu svému a ovečkám svým“. Dobrý pastýř. Tento nemravný dar, zejména katolické církvi, schválený vládou ODS, TOP 09 - Nečase a Kalouska - přijde každého z nás včetně našich potomků na desetitisíce korun.
Charakter, morálka, někomu chybí. Drzé čelo je však lepší než poplužní dvůr. Má snad nastat nová doba temna? Co je, Vaše Eminence, pane kardinále Duko, pane ministerský předsedo Nečasi a pane mincmistře Kalousku, spravedlivé? Kdo komu co ukradl?
Boj pracujících a celého národa za obnovení lidové demokracie a socialismu - aby se tvůrci společenského bohatství stali znovu hospodáři ve své zemi - musí proto pokračovat.
Ing. Miroslav Radiměř,
Dialog č. 290, listopad 2012
Objednávky, připomínky, dotazy i své články do marxisticko-leninského měsíčníku „Dialog" můžete zasílat na adresu: Orego, Box 13, 257 26 Divišov, orego@orego.cz.
Abonnieren
Kommentare zum Post (Atom)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen